وزیر آموزش و پرورش در آئین استقبال از نومعلمان:

معلمان، مأموریت تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی را بر عهده دارند

وزیر آموزش و پرورش  گفت: ما ماموریت تربیت نسل انقلابی، اسلامی را بر عهده داریم همان چیزی که در سند به عنوان انسان در تراز انقلاب اسلامی گفته می‌شود.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اولین همایش طلیعه داران تعلیم و تربیت و آیین استقبال از نو معلمین، با حضور وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز دوم آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار گردید .

در ابتدای جلسه رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز خشنود و خرسند هستیم که سیمای آینده ایران در دست کسانی قرار گرفته است که به تقدس جایگاه و نقش شان در ترسیم نسل آینده واقف هستند.

صحرایی ادامه داد: در باب اهمیت کار معلم، احادیث متعددی داریم که بزرگترین وظیفه آن را برطرف سازی موانع علم اموزی و مبارزه با جهل بیان شده، بر همین اساس معلم باید بر جهل بتازد، با علم روشنایی به جان و روح دانش آموزان بخشد و دانش را به کلاس درس ببرد.

وزیر آموزش و پرورش در خطاب جمع نومعلمان گفت: معلمان، سازندگان انسان، عالمان جامعه، مظاهر علم و به تعبیر مقام معظم رهبری، معماران آینده کشور هستند؛ امروز معلمی شرافت وزارت است و نه وزارت شرافت معلمی، قدر این نعمت الهی را بدانید.

وی افزود :برای انتخاب و گزینش معلم قیمتی و ارزشمند و در تراز نظام آموزش و پرورش، یک ماه از شروع سال تحصیلی را مرارت‌ها به جان خریدیم چون معتقدیم معلمی که گران بهاترین امانت ملت را در دست دارد، برای حضور سی ساله و رسوخ در جان و روح آینده سازان ما، باید قیمتی انتخاب شود و نه به هر قیمتی .

صحرایی با تاکید بر این‌که امسال جذب بالا و بی‌سابقه معلم را داشتیم، افزود: معلم بودن یک حرفه تخصصي است و از تعداد بالای فارغ التحصیلان ما در سایر دانشگاه‌ها، تنها تعداد محدودی می‌توانند معلم شوند .

وی خاطر نشان کرد: اگر طالب تحول، آینده سازی و پیشرفت در فرهنگ، اقتصاد و مدیریت قوی کشور هستیم، پایه گذاری این امر در مدارس ما باید انجام شود نه مجالس و محافل سیاسی.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز جنگ بزرگ در مرزها نیست بلکه در مغزها رقم می‌خورد، آنها خواهان زدودن هویت ایرانی، اسلامی ما هستند .

صحرایی در توصیه به نو معلمین گفت: ما ماموریت تربیت نسل انقلابی، اسلامی را بر عهده داریم همان چیزی که در سند به عنوان انسان در تراز اسلامی گفته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان کرد: اجرا شدن این سند به معنی قوی شدن ایران ماست .

وی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی ادامه داد: بذر عشق به ایران و نفرت از ظالمین جهانی را در دل ها بنشانید. از الان یاد دهیم که اگر ایران در جای دیگری جز خاک خود، به حمایت از مظلوم ایستاده است به علت حضور ظالمان در همان نقطه است، همان ظالمانی که تصاحب نیل تا فرات را در ذهن داشتند .

صحرایی بیان کرد: از شما می‌خواهم با عشق به کلاس‌ها بروید، تکرار عامل روزمرگی است که باعث فرسودگی شغلی می‌شود پس پژوهندگی را در پیش بگیرید .

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: الگو معلم اسلامی، رسول اکرم است؛ معلمی که با شادی، غم، گرسنگی، درد و رنج دانش آموزانش متاثر شود، این معلم، معلم حقیقی است و نفسش طیب و طاهر است .

وی گفت: در شاد جدید که رونمایی از آن در هفته گذشته رقم خورد؛ امکان مباحثه و گفتگو، بدون هدایت معلم و پیش از حضور آن جهت آماده سازی ذهن آنها درباره موضوع درسی فراهم شده است .

صحرایی افزود: به تمام دروس در تمام مقاطع در مدرسه تلویزیونی پرداخته شده است، از دانش آموزان بخواهید قبل از آموزش شما، با درس جدید آشنا شوند؛ اینگونه تدریس انرژی نمی‌گیرد بلکه انرژی می‌دهد .

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: من معتقدم که معلمان هر گونه که آموزش دیده‌اند، آموزش خواهند داد اما آموخته‌های پیشین دست مایه ارزشمندی هستند اما تنها دست مایه ما نیستند؛ آموزش نو بدهید و خودتان را دائما به‌روز کنید، فن آموزش مهمتر از علم آموزش است، فنون آموزش را بدانید.